september 6, 2016 2:58 e m
Published by

Camilla Bernving (Team 14) tog examen i våras som Sportmarknadsförare. Nu berättar hon om sin anställning hos HockeyAllsvenskan.

image

 

– Vad är det för tjänst du fått?

Event- & PR koordinator på HockeyAllsvenskan.

 

 – Berätta om dina arbetsuppgifter – hur ser din vardag ut mer konkret?

Mitt primära uppdrag är att öka antalet besökare i samband med HockeyAllsvenska matcher, främst genom att utforma och genomföra evenemang kring dessa. Just nu är jag tillsammans med min kollega ute och besöker samtliga 14 klubbar i HockeyAllsvenskan för att skapa en mer tydlig bild av hur vi kan öka antalet besökare i respektive klubb. Det är ett kanonjobb för mig som drivs av att kombinera administrativa arbetsuppgifter med praktiska. 

 

– Vilka kurser eller moment från Yh Sportmarknadsförare ser du som värdefulla i din nya roll?

En kombination av många moment men de som faller mer inom ramen för det jag håller på med just nu är kurser som upplevelsemarknadsföring, varumärkeskommunikation samt projektledning. Samtliga LIA perioder är självklart också värdefulla eftersom det är där alla kunskaper från utbildningen sätts i praktik. Jag genomförde min första LIA period på HockeyAllsvenskan vilket kom att bli en bidragande faktor till det jobb jag har idag.

 

– Vilka framtidsfrågor eller kompetensområden ser du som viktiga för en sportmarknadsförare framöver?

Svår fråga. Men jag tror att en framtida sportmarknadsförare behöver ligga i framkant i den digitala utvecklingen. Ett annat område jag tror är viktigt är evenemang. En kombination av de båda tror jag kan effektivisera och höja upplevelsen för de som, i mitt fall, besöker HockeyAllsvenska matcher. För som alla vet ska sport upplevas live.

 

 

Categorised in:

Arkiv