mars 9, 2012 1:52 e m
Published by
Daniel Hörnqvist i Team 10 gör nu sin tredje LIA-period på byrån S&B i Stockholm. Redan under sin andra LIA-period var Daniel delaktig i en aktivering som S&B nu är nominerad för i tävlingen Gyllene Hjulet, i kategorin årets bästa sponsring. Gyllene Hjulet arrangeras av Sponsrings- och Eventföreningen (SEFS) och uppmärksammar de bästa projekten inom sponsring och event i Sverige. Berätta kort om projektet, vad var det för aktivering som gjordes? Aktiveringen var en del av strategin En DEL AV som syftar till att SJ är EN DEL AV upplevelsen. Det som gjordes var att kommunicera med ett tema i samma maner som Way Out West (WOW) i all kommunikation där målgruppen gavs möjligheten att köpa sina festivalbiljetter samtidigt som de bokade tåg till festivalen. Alla som hade köpt sina festivalbiljetter via SJ gavs möjligheten att checka in sin WOW-biljett redan på Stockholms Central samt på Göteborgs Central, då slapp de köa vid festivalområdet och kunde gå direkt in på området. Detta möjliggjorde för målgruppen att kliva in i upplevelsen tidigare. Berätta lite om din roll? Vad gjorde du?  Uppgiften som kvalitetsansvarig För att möjliggöra för målgruppen att checka in byggde vi upp montrar på Stockholms- samt Göteborgs järnvägsstation. Det var min uppgift att vara kvalitetsansvarig vid byggnationen av montern på Stockholms C. Detta gjordes på natten till torsdagen så jag möte upp montörerna från Lagom & Gott kl 24:00. Medan de byggde var jag med och såg till att saker och ting blev som vi de skulle helt enkelt. Uppgift som team leader Efter en lång natt var jag på plats på Stockholms C klockan halv 7 igen och öppnade montern så att resenärerna skulle kunna börja checka in. Jag och Hanna Winkler från S&B ansvarade för montern under dag där vi bl.a. tävlade ut fem festivalpass. När dagen var över åkte jag hem och ladda om och sov ca 10 tim för att nästa morgon bli hämtad tidigt av en taxi som tog mig till Bromma flygplats där jag flög ner till Landvetter och Göteborg. Väl på plats hade jag en halvtimmes genomgång av området sedan mötte jag upp med de nio ”eventana” som jag skulle vara ledare för. Min uppgift var att leda produktionen på plats alltså se till att: personalen var fördelade på de olika arbetsplatsern, personalen fick rast och mat, att vi uppnådde både de kvalitativa samt kvantitativa mål som var satta, se till ordning samt säkerhet var hög på båda de båda eventytorna, sammanställande av resultat, samt ha en dialog direkt med kund på plats. Vad innebär det att vara nominerad i klassen bästa sponsring på årets Gyllene Hjulet gala? Det känns riktigt häftigt. Det är ett kvitto på att det arbete som var gjort på plats verkligen gav effekt. Det känns även väldigt härligt och privilegierat att jag har fått chansen att göra praktik på en byrå som S&B där några av landets vassaste kreatörer finns. Vad tar du med dig efter att jobbat med detta projekt? Massor, det var en härlig utmaning och jag fick känna på hur det är att arbeta under hård press och tight schema. Även den möjligheten att leda en sådan stor grupp människor och få alla att sträva åt samma håll var riktigt kul och lärorikt. Hur ser chanserna ut för vinst? Det är mycket svårt att sia om, konkurrensen är stenhård. Personligen tycker jag att det är ett bra bevis på att vi i Sverige är riktigt bra på kommunikation och sponsring. Men jag hoppas så klart att det ska bli vinst! Vi på Caddie gratulerar Daniel Hörnqvist och S&B till att vara nominerad och önska lycka till i tävlingen!

Categorised in:

Arkiv