september 1, 2014 12:42 e m
Published by
Håkanson United hör till den lilla men exklusiva skara av välrenommerade sponsringsbyråer som finns i Sverige. På Artillerigatan i centrala Stockholm har man sitt kontor. Och här skapas strategier och koncept för stora varumärken som Vattenfall, Bonnier, Spendrups och Betsson, bara för att nämna några. När Anders Mattsson i Team 13 satte sin fot på kontoret förstod han att det skulle vara en ny spännande värld och tuff utmaning som väntade. Han har under sina elva LIA-veckor fått arbeta med en rad olika kunder och fått insyn i de flesta kampanjer och strategier som Håkanson United arbetar med. Det innebär att han fått en mycket god förståelse för såväl det strategiska som det mer operativa arbetet som försiggår inom byråns väggar. Han känner att han fått vara med och bidra på en rad olika sätt, för flera olika kunders räkning. Anders förklarar att kurserna marknadskommunikation och sponsring varit enormt värdefulla att ha med sig från sitt första utbildningsår. Under LIA-perioden har han kunnat se hur dessa delar appliceras i verkligheten, vilket varit enormt givande. Anders Joachim Keller (partner i Håkanson-United) och Anders Mattsson.

Categorised in:

Arkiv