februari 4, 2014 7:04 e m
Published by
I IFK Kristianstad snurrar hjulen på fort. Klubben är idag ett föregångsexempel i att utveckla ett attraktivt erbjudande till idrottens olika intressenter. Inte minst upplevelsen och eventen kring matcherna får stor uppmärksamhet i idrotts-Sverige. Under ett inspirerande LIA-möte berättade klubbchef Nikolas Larsson och marknadskoordinator Sebastian Rosenberg om klubbens målmedvetna satsning. I klubben gör Kristianstads-sonen Daniel Hjalmarsson i Team 13 sin inledande LIA-period. Ett naturligt val för Daniel som har trivts otroligt bra under dessa fyra veckor. Han berättar att han fått en mycket god inblick i arbetet på kansliet. Inte minst i hur klubben arbetar med sitt sponsringsarbete. Daniel har bland annat fått projektleda ett sjukhusbesök där spelarprofiler i a-laget besökte lekterapin på Centralsjukhuset i stan. Mer om detta går att läsa här: http://www.kristianstadsbladet.se/sport/ifk/article2080985/IFK-laddade-med-lek-pa-CSK.html Ett annat uppdrag som Daniel fick på sitt bord var att författa en egen krönika i klubbens tidning som ges ut i samband med hemmamatcherna. Här berättar han än mer utförligt om perioden i IFK under rubriken ”En sportmarknadsförares tankar”. http://iqpager.quid.se/iqpager.aspx?currentUserRepositiory=User019916891&language=sv&pagerid=6928# Daniel Hj Sebastian (till vänster) och Daniel (till höger).

Categorised in:

Arkiv