september 1, 2014 12:15 e m
Published by
Linköpings HC är en elitklubb som målmedvetet tagit stora steg i flera års tid. Kontinuitet i organisationen och långsiktigt fokus på sitt varumärkesarbete har varit viktiga framgångsfaktorer. Förra säsongen blev klubbens damlag svenska mästare, medan herrarna tog sig till semifinal mot mästarna Skellefteå. 2013/2014 års omsättning landade på 159,8 miljoner kronor. Tyvärr för klubben blev det ett minusresultat på 4,4 miljoner kronor. På LHC eller ”Cluben” som man också kallas gör Philip Brooks sin LIA2. För Philips del har LIA-perioden inneburit att han fått genomföra en rad intervjuer med företag i regionen. Han har suttit ned med företag som är potentiella kunder och gjort informationsinsamling på ett strukturerat och systematiskt sätt. Han har även intervjuat säljarna i klubben. På detta sätt har han velat skapa en djupare förståelse för LHC:s erbjudande. Likaså vad företag prioriterar och vad de vill att Cluben ska utveckla. Utöver detta har även Philip arbetat med hur klubben kan utvecklas inom sociala medier. Sammantaget är både Philip och hans handledare Anders Mäki, som är vice klubbdirektör i LCH, nöjda med periodens innehåll och upplägg så här långt. Philip B Vice klubbdirektör Anders Mäki tillsammans med Philip Brooks.

Categorised in:

Arkiv