augusti 26, 2014 2:11 e m
Published by
Flera av studenterna i Team 13 har förlagt sin LIA-period till utbildningsstaden Helsingborg. Över en nätverksfika samlades fyra av dessa studenter och två av deras respektive handledare för att diskutera LIA-perioden så här långt. Nedan sammanfattas nu kort för vad var och en av dessa studenters perioder har innehållit. Madeleine Nygren Bonnier på Helsingborgs IF Madeleine Nygren Bonnier var tillsammans med Emma Jungmark (eventansvarig i HIF) värd för denna nätverksträff.  Madeleine har under sina inledande åtta veckor haft ett digert utbud av aktiviteter på sin ”att-göra-lista”. Den röda tråden har dock varit event. Det har handlat om nätverksträffar med klubbens partners, event kring Skånederbyt mot Malmö FF, matchevent på arenan och event som anordnats runt om i Skåne. Madeleine och Emma framhåller betydelsen av att nå ut till familjen, interagera och möta dem och därigenom stärka relationen till denna målgrupp. Till sin hjälp har man exempelvis nu ”på-stan-aktiviteter” och en maskot som heter Rio-Nalle. Madeleine framhåller att hon nu kan se helheten av ett events uppbyggnad. Likaså betydelsen av att utgå från en projektledares systematiska arbete och vara noggrann i sin planering. Projektledningskunskaperna har därmed kommit väl till pass. Madeleine Emma Jungmark och Madeleine Nygren Bonnier. André Andersson på Helsingborgs Simsällskap Helsingborgs Simsällskap är en växande ideell simförening. Klubbdirektör Henrik Cleverdal förklarar entusiasmerat kring vikten av att lyfta fram sin stora breddidrott när man talar med sponsorer och potentiella samarbetspartners. Likaså den samhällsvärde som man medverkar till då man utbildar barn i simning. Samtidigt vill de växa med sin tävlingsverksamhet. Till helgen så ska André Andersson i Team 13 vara med i projektorganisationen för Öresund Open Water som går av stapeln, precis vid Gröningen i Helsingborg. Ett exempel på en helt ny tävling som klubben arrangerar. Han ska hålla i utvärderingen av arrangemanget. För André har denna period bestått mycket av att bygga upp och förädla sponsringspaketeringen för klubben. Ett arbete som nu är lämnat för tryck till en byrå. Betydelsen av att förstå relationsmarknadsföring är något som André betonar som enormt viktigt i sitt arbete med sponsringspaketeringen. Andre Andersson André Andersson och Henrik Cleverdal. Carolina Riex på Hummel För Carolina Riex vidkommande var det viktigt att förlägga sin LIA2 hos ett etablerat sportvarumärke. Valet föll på det kända (danska) varumärket Hummel som är starkt inte minst i Carolinas egna sport handboll. Under LIA-perioden har hon suttit med ett gediget researcharbete som varit inriktat på att kartlägga potentiella rättighetsinnehavare inom sporter som företaget driver försäljning inom. Analyskunskaper såväl som kunskaper kring värdeskapande vid sponsring har därmed varit betydelsefulla delar att använda under LIA-perioden. Carolina berättar också att hon företrätt Hummel på events som Åhus Beachhandboll och SM-finalerna i Handboll. CAROLINA OCH OSKAR Carolina Riex och Oskar Ranudd. Oskar Ranudd på Söderåsens Golfklubb På en naturskön bana öster om Helsingborg finns Söderåsens GK. Klubben har drygt 1100 medlemmar. Klubbchef Patrik Brorsson och Oskar Ranudd i Team 13 bestämde sig vid LIA-starten för att göra en marknadsundersökning kring just medlemmarna. Något som var prioriterat och värdefullt för Söderåsens GK. Med en hög svarsfrekvens och med ett gediget insamlat material kunde sedan Oskar analysera och komma med flera viktiga lärdomar till klubben. Nu är han inne i ett nytt projekt där han gör en kvalitativ studie och intervjuer med personalen i klubben (som är cirka 20 st). Oskar förklarar att detta arbete grundar sig i att man ska förstå och sedermera kunna stärka varumärket.        

Categorised in:

Arkiv